itiraflar

Herşey Aramızda Kalacak! AramizdaKalsin.Com

Seks ve Yaşam (+18)
 Geçmişten, geleceğe her şey çok değişti diyoruz. Şimdilerde “İnsanlar değişti eskiden böyle miydi?” sorularını arkadaş ortamlarında sohbet esnasında soruyoruz. Kız-kıza, ya da erkek-erkeğe olan sohbetlerimiz sırasında bu konular(evlilik-seks- bakirelik) zaman zaman da olsa konuşuluyor. Kendi adıma "Hayır asla konuşmuyoruz" dersem yalan olur. Eskiden samanlıkta, ahırlarda, gizli köşelerde yaşanılanlar artık günümüzde alenen ve ulu orta yaşanıyor. Geçmiş çok fazla değişmedi aslında bazı şeyler şekil değiştirdi biraz da evrim geçirdi. Edep, ahlak, namus kavramları kişiden kişiye değişir oldu. “Namus iki bacak arasında mıdır?” soruları genç kızlarımızın kafasını olukça karıştırmaktadır. Artık bu soruya "Hayır! Namus yaşam tarzımız ile alakalı” cevabı sıkça duyulmaya başlanmıştır. “Yaşadığımız ilişkiler” ve “Beyinde bitiyor” diyenlerin sayısı da gittikçe çoğaldı...
Eskiden cinsel ilişkiler sadece üremek, çocuk sahibi olmak, soyumuz devam etsin diye yapılan bir eylemdi. Bugün ise insanoğlu seksin dünya zevklerinin en başında geldiğini düşünüyor. Böyle olunca merak ve yaşama isteği toplumumuzda gittikçe artıyor. Aile baskısı, mahalle baskısı, toplum baskısı sadece merakımızı daha çok ateşliyor. Bütün bunlar kişinin kendi karakteri ile erdemleri ve inandığı doğrular ile alakalı elbette. Yine de bir kızın geleceği, dünyası bir et parçasına mı bağlıdır? Tamam, bekâret bir kızın en kutsal hazinesidir bu tartışılamaz bir gerçek. Bu sapkın dünyada kendini korumak, kollamak zorunda olan genç kızlarımız zaaflarına yenik düşebiliyor. Bir kızın cinselliği yaşaması için ille de evlenmek zorunda olması mı gerekir? Her insan sevdiği insanla maalesef evlenemiyor, evlilikte bir kumar, koşulsuz bir risk. Bir kız bekâretini sevdiği insana mı vermeli yoksa oturup kısmeti kimse onu mu beklemeli? Bakireliğini kaybeden kızlarımızın da mutlu evlilik yaptıkları aşikâr ortada... Erkek yaptığı, yaşadıkları onca şeye rağmen kız-oğlan kız isterim edası ile caka satarken, kızlarımız neden yaşadıkları ile yargılanıp kötü kız damgası yesin ki...
Cinsellik bir ihtiyaç diyoruz ve kabul ediyoruz. Madem bir ihtiyaç, giderilmesi gerekmez mi? Yoksa “otur oturduğun yerde evlenmeyi bekle, ondan sonra yaşarsın” böyle mi demeliyiz? Sadece evli insanların hakkı değildir seks yapmak ya da sevişmek. Sen istemesen de bedenin istiyor, tahrik ediyor, nefsini uyandırıyor, dürtülerini ayağa kaldırıyor. Bir erkek nefsine çok fazla hâkim olamaz özellikle de buluğ çağında her şeyi yaşamaya, görmeye bu kadar istekli ve deli zamanlarındayken… Ya geneleve gidip pis kadınlarla beraber olacak ya da parası varsa eskort(!) kız kiralayacak... Ya porno izleyecek ya da erotik dergileri karıştırarak ihtiyaç duyduğunu yaşayacak. Yaşadılar ve yaşamaya da devam edecekler. Bunları yapmayan hiç bir erkek olduğuna inanmıyorum. Bütün bunlar bugünümüzün ve hepimizin bildiği gerçekler...
Yargılamak, sorgulamak adına doğru ya da yanlış olduğunun altını çizmiyorum... Bir şeye tepki verirken bu tepkiye etki eden unsurların olduğunu ve bu unsurları ateşleyen bir fitil olduğunu söylüyorum. Esas olan o fitili ateşleyip, ateşlememek...
Yazan: ALEYNA. Kategori: Hayata Dair Tarih: 03.03.2011  Onay: Sword76
Bu Gün 386 Kişi Okudu. Toplam 50 Yorum Aldı

ALEYNA. : 03.03.2011

cevapsahraye Hitaben;
tesekkür ederim.

meccane : 04.03.2011

bu yazıyıyazanbelli olmasaydı sizin yazdığınıza bahse girerdim.çok cesur çoğunun da konuşmayı bırak aklından bile geçiremediklerini kaleme almışsınız tebrikler

OYKU : 04.03.2011

(yazarin şahsini -ve yorumculari tenzi ederim)
neyi tebrik ediyosunuz.aslinda hep aklinizdaki düşünce buda hepiniz kendi kalibinizdan çikmiş yalan karakterlerinizimi oynuyordunuz.
yazik bunun nerden bakarsan bak kabul edilir bir yani yok.
yani bu tokalaşmak gibi bi hal almiş deyiminizle.tuvalette bir ihtiyaç neden her tuvaletinizi yaptiktan sonra anlatmiyorsunuz tuvaletle yaşadiklarinizi!
seks e seks olarak bakmayin o özel birşeydir.ve evlilikle kutsal hale gelir.
o zaman avlenmeyim ne anlami var evlenmenin gibi bi düşünce çikar.
dinimizde haram olan erkekle tokalaşmak bile mekru ken siz nasil herkesle yaşanabileceğini savunursunuz.
erkekler yaparmiş bizim neden hakkimiz yokmuş.
sen kadinsin değerin var.öyle olmasaydi anne sen değil o olurdu bu kutsallik sana verilmişken sen neden bunu bir zevk uğrua basitleştiriyorsun.neden kendini bir araç olarak kullandiriyosun.he kendinde kullaniyosun doğru sende tatmin oluyorsun sonuçta pardon.
bu kadar herşey maneviyattan uzaklaçmiş maddeye dökülmüşken bari bunu sağlam birakin.
şimdi lütfen dileyen bu zevkten mahrum kalmadan yapacağini yapsin sonuçta bu bir ihtiyaç´!!!!!

s özlerim adina özür dilerim ama benim bildiğim budur.
saygilarimla

pretty editörditör: 04.03.2011

cevapOYKU Hitaben;
ayakta alkışlıyorum; şak şak şaakk
işte cesurluğun emsali bu yorum. herkesin "evet" dediğine fikrini inandığın bir şekilde ortaya koymak. bravooo.
ayrıca fikrini ortaya koyarkende kimseyi kırmak istememişsin. tebrik.

bu konudaki fikrime gelince; "özel" özel olarak kalmalı. değerler basitleşmemeli. benim bildiğimde öykünükine çok yakın. erkek yapıyor diye bakılmamalı olaya. hep birileri yapıyor diye olaya bakacaksak ohooooo...

ALEYNA. : 04.03.2011

cevapOYKU Hitaben;
sevgili öykü; ben de yazıyı yazan kişi olarak değil de t.c ´de yaşayan bir vatandaş olarak, düşüncelerini bizimle paylaştığın için sana teşekkür ediyorum. sevgilerimle..:)

OYKU : 04.03.2011

cevapALEYNA. Hitaben;
:)bende insan olarak sevgilerimi sana iletiyorum mutlu kal:)

AYISIGI : 04.03.2011

cevapOYKU Hitaben;
erkekler yaparmiş bizim neden hakkimiz yokmuş.
sen kadinsin değerin var.öyle olmasaydi anne sen değil o olurdu bu kutsallik sana verilmişken sen neden bunu bir zevk uğrua basitleştiriyorsun.neden kendini bir araç olarak kullandiriyosun.he kendinde kullaniyosun doğru sende tatmin oluyorsun sonuçta pardon.
oykucuk dinimiz herkese esit davranmistir. haram ve gunahlar kadin icinde erkek icinde gecerli. tek bir cumlen "sen kadinsin degerin var" allah bizleri insan olarak yaratti ve en degerli varlik kildi. bu konuda kadin ve erkek esittir dinimizde her konuda kadin ve erkek esittir.

oyku : 04.03.2011

cevapAYISIGI Hitaben;
e buyrun o zaman sizde mahrum kalmayın diycem direk stüne alınacaksın
benim bildiğim budur eşitlik falan ben bu konuda anlamam ...........

lal- : 04.03.2011

isteyen istedigi gibi yasamali, kimse kimseye hesap vermek zorunda degil, hesap vermek zorunda hissedersen kendini problem burda basliyor. sex cok tartisilan, cok konusulan bir konu, yapsakmi yapmasakmi, nerde, ne zaman vs..vs.. bunuda gereksiz buluyorum. herkes kendi adina kendi karar vermeli, herkes kendi dogrusunu yasamali, kimsenin kimseyi yasadiklari icin yargilamaya hakki yok yargilamamalida.. beden sizin degilmi? hal böyleyse ne baskasinin düsündügü sizi ilgilendirsin nede baskasinin istekleri dogrultusunda bedeninizi idare edin.

AYISIGI : 04.03.2011

aslinda bu konunun tartisilabilicek bircok yonu var.( dinimiz geercekten allah´in emrettigi gibi yasansaydi bugun bu durumda olunmazdi) dini boyutuna girmiyorum fazla. ama bir kac cumle yazmak istiyorum elbette insan haramlardan kacinmali yaptiysada kisinin kendi gunahi vebali kendinedir. diger mevzu ise evlilik disi iliskinin haram olmasinin sebebi insanlarin iyice sapkinliga ugramamasi. ayrica dusunsenize her kisi evlilik disi iliski yasasaydi sonrasinda birsuru cocuk meydana gelmesi ve dahasi... ayrica her kisinin dusunceleri farkli yonde gelisir ve gecmiste, zamanimizda gordugumuz bazi sapikliklarin yapilmasi ve cezasini birilerinin cekmesi vs.evlilik disi ya da bilmedigin birisiyle evlenipte beraber olmayada karsiyim, etik olmayan iliskilerede karsiyim. diger bir mesele seks cok onemli bir mevzu evet ozel bir konu. kadin ya da erkek diye bakmiyorum ama kadin yapinca afedersiniz ama kahpe diye vurulur erkek yapinca fazla ayiplanmaz. en basit ornegi bekareti bozulmamis bir kiz isterler ama kendileri evlilik oncesi iliski yasamislardir.kadin erkek ayirimi yaptigimizdan ya da erkekleri assagiladigimizdan dgildir bu cumleler. diger mevzu ise su konuda cok haklisin aleyna; gercekten kisi sevmedigi ya da hic tanimadigi biriyle evlenipte kendini ona birakmasi da ne kadar dogru orasi da tartisilir! bircok genc kizimiz var ki zorla evlendirilmis ve mecbur birakilmis. ve sonuclari tartisilir... (ozelin ozelde kalmasi taraftariyim ben de ) herseyin yolu bilincli olmaktan gecer ve oyle bilincsiz bir toplumuz ki, ustumuze yok bilincsizlikte.

jasmin : 04.03.2011

annelik yüksek bir vasıf olmasına rağmen neden şiddet,aşağılanma,hor görülme var:(

AYISIGI : 04.03.2011

cevapoyku Hitaben;
zaten yorumu bana yazmissin yorumu ustume alsam ne almasam ne ne farkedecek almasam:)
ne yani oyku sen demi katiliyosun erkekler yapinca laf yok kadin ayiplanir ayipnaiyorsa ikiside ayiplanir oyku benim yazdigim yorumu iyi okumani ve anlamani rica ediyorum yok dersen senin fikrindir karisamam.
kisaca demek istedigim haramsa kadina da haram erkege de ikiside etik degildir nikahsiz iliskiye girmek var mi dahasi yok.

jasmin : 04.03.2011

sadece bizim toplumumuza has değil tüm toplumda aşikar bir anne veya bayan ulu orta göze sokularak düzeysiz davranışta bulunmaz.
düşüncem,gözleni mlerim

AYISIGI : 04.03.2011

cevapjasmin Hitaben;
duzzeysiz davranis derken buda toplumlara ve kisinin goruslerine gore degisen birseydir. basit bit ornek fransizlarda bazi konular rahatca konusulur el hareketleri sakalar vs bize gore uygunsuzdur onlara gore degildir.

jasmin : 04.03.2011

cevapAYISIGI Hitaben;
fransa,ingiltere,hollanda,isvi çre,isveç,belçika,almanya ziyaretlerimde karşılaşmadım...:)konuşma hareket konu içeriği?

AYISIGI : 04.03.2011

cevapjasmin Hitaben;
:) ya$asaydiniz karsilasirdiniz. ben karsilastim aslinda anlatmak istedigim karsilastigim olaylar degildir demek istedigim her toplumun bir hareketi varir ya da her kisinin bir kafa ya^pisi vardir senin yaptigin baskaina duzeysizdir digerine duzeylidir kisiye gore farklilik gosterir bu olaylar.

Sizo-ABS-Fren : 04.03.2011

yazının hiç bir yerine katılmamakla beraber ahır kısmı hariç ortaya koyulan teşhislere ve fikirlere itirazım yok =)

kyam : 05.03.2011

sex ve yaşam adlı makaleni okudum ama senin dediğin gibi sex eskiden cinsel ilişkiler sadece üremek, çocuk sahibi olmak, soyumuz devam etsin diye yapılan bir eylem değildir bi kere sex bir eylem değil tutkudur yüzyıllardır kadın için savaşılmış nice kanlar dökülmüş bir cok ülkelerin yıkılmasına ve dağılmasına neden olmuştur bütün bunlar sex in gücü ve cazibesi üzerine olmuştur insanlık bu uğurda bir cok şeyini feda etmiştir öyleki adem aleysalam bile bu tutkuya karşı koyamamış ve cennetten kovulmuştur

ALEYNA. : 05.03.2011

cevapkyam Hitaben;
sex bir eylem değil tutkudur bunu yazımda atlamıs olabilirim. hatırlattığınız iyi oldu... aynı zamanda "kadın" için savaşılan savaşlar diyince "truva savaşı" geliyor benim aklıma...

buse_w : 19.07.2011

yazık böyle özel bir konunun alenen tartışılması..olaya bir de dini boyuttan bakmak gerekir bence.böyle kısacık bi ömür için insanın nefsinin peşinden gitmesi ne kadar doğru? eğer kısmetinde varsa evlenirsin yaşarsın eğer yoksa olmaz,islam dinine göre. a tabiki herkesin kendi fikri der saygı duyarız.insana hiç bir konuda baskı yok necip fazılında dedği gibi "insan ister dünya da pişer isterse ahirette."

FERYAL : 09.10.2011

bu cok hassas bir konu ve dusuncelerde iki gruba ayriliyor, bir grubu cagdas dusunmeye calisanlar, bir grubta dinine gore dusunenler, bence seks hem bir zevkdir hemde bir ihtiyac, ama evliligi ait birseydir, evliligi ayakta tutan bir zevk ve ihtiyac, bu zevki esinle yasiyacaksin ve aslinda sekse deilde esine ihtiyac duymaktir,esinle bir butunlesmedir. evlilikten once sekse karsiyim cunki bu ilerisinde oyle yada boyle sorunlar yaratir ya kadin hamile kalir gayri mesru bir cocuk olur dusunsenize dunyada babasi belirsiz cocuklar ve bunlar yine ayni dusunceyle evlenmeden birbiriyle beraber olabilirler kardes kardesden habersiz allah korusun, yada bir iliskin bitdi ve ardindan biriyle evlendin sonra esinle el elle gezerken eski sevgilin karsi taraftan yuruyerek geliyor insan esinin yuzune bakabilirmi esin bilmiyor ama karsisindan aslinda karisini daha once yatagina atmis bir erkek geciyor yoksa esine ah kocacim bu benim eski sevgilimdimi diye tanistiracaksiniz? bir yandan yasadigin iliski bitdigi zaman baskasiyla evlendiginde sen o seksin duygusunu tadini almis olacaksin ve sevistigin esini eskisiyle kiyasliyacaksin yada aklina gelecek igrenc bir duygu olmali.
bir kız bekâretini sevdiği insana mı vermeli yoksa oturup kısmeti kimse onu mu beklemeli? bir kiz bekaretini tabiki sevdigi insani vermeli ama sevdigi kiside esi olmali farzet evlilikten once birini sevdi ve bekaretini verdi peki ya evlenecegi kisi? o erkekte ona omrunu feda etmiyormu peki evlenecege erkege haksizlik degilmi? ustelik birde cocuk oldugunda kocanin cocugunu karninda tasiyacaksin ama gayet normal birseymis gibi ben daha once sevdigim erkekle yaptim diyemi anlatacaksin ilerde cocugunu? birde kendi cocugunun acisindan dusun seks duygusunun yasi gitdikce ufaliyor artik 12 veya 13 dedinmi cocuklar kiz erkek iliskilerin pesine dusuyor bukadar serbest bakarsak butur dusuncelere farzedin 13 yasinizdaki kiziniz geliyor anne baba ben hamileyim dese naparsiniz? tamam kizim olabilirmi diyeceksiniz yoksa kizim niye korunmadinmi diyeceksiniz? kismet diye birsey yoktur kismeti kendin secersin dinimiz ilk kapiya gelenle evlenin demiyor kizlarimiz istedigyle evlenmekte serbestdir musluman oldugu surece ve konusma tanima hakkida vardir, illaki evlenecegin kisiyi sennelerce taniyip onunla hertur seyi yapmis olmanda gerekmiyor. her insan sevdigiyle evlenemiyor diye yazilmis evet dogru kimileri kendi cikarina kizini biriyle everiyo kimi besik kertmesi vs vs ama bunlar dinle deil kulturumuzle alakali birsey yine ayri tartisilacak bir konu yinede bence bir insanin herzaman kriterleri olmali sevecegin zaman bile her onume asik olabilirim dusuncesiyle yasarsan tabikide istediginle evlenemezsin mesela ben kendimce yabanci birisiyle evlenemiyecegimi biliyorsam hem kendi acimdan hem ailem acisindan ozaman o tur iliskilerede kapali durmam lazim deilmi ama her kapiyi acarsan sorada kavusamazsan buseferde imkansiz askdan, ask acisindan bahsedersiniz sevdigimi kavusamadim dersiniz. kadin ve erkek esit yada esit deildir diye tartismayada girilmis bence esit kelimesi kullanilmasi aslinda yanlis, eger kadin ve erkek esit olsaydi allah bizi tek bir cinsiyetde yaratirdi kadin erkegi tamamlar ve erkekde kadini tamamlar kadinin ayri ozellikleri vardir ve erkegin ayri ozellikleri vardir bu iki cinsiyet bir araya geldiginde bir butunu olusturur, dinimizde dogrularda gunahlar haramlarda,... her iki cinsiyet icin gecerlidir bekaretlikde kizlar yapinca ahlaksizlik erkekler yapinca erkek adam oluyor diye birsey yok, bu yine bizim kulturumuzun bir uyduruk bir parcasidir nasilsa bir kizin bekaret olmasi gerektigi gibi bir erkekte ayni sekilde olmali. yani bosbosuna erkekler yapiyorda biz niye yapamiyoruz demeyin erkekler yaparken gunaha giriyorlar ha bende girmek istiyorum diyorsaniz ayri. bir baska arkadasimiz herkes istedigi gibi yasamali beden benim bedenim deilmi diye yazmis evet dogrudur boyle dusunerek herseyi yapiyorlar sorasinda evlilik hayatinda onceki yasadiklari ortaya cikinca bukadar serbestce zevki icin bekaretini teslim eden kizlar niye kivirmaya basliyorlar yok tecavuze ugradim yok zorla yaptilar filan madem isteyerek yapiyorsaniz dobra dobra niye soyliyemiyorsunuz evleneceginiz kisiye ben bakire deilim diye? bir erkek ise esinin daha once baskalariyla yapmis olmasini kabul etmesi bence tek bir sebebe baglidir ya yalanina inanmasi yada kendiside daha once cok haltlar yedigi icindir yoksa hic bir erkegin zevki icin kac kisinin altindan gecmis bir kadini kabul edecek kadar migdesiz oldugunu dusunmuyorum. yani kisacasi bence bu tarz serbestlikler bizi kotuye surukler bu tamamen sahsi genel fikrim kimseyide yargilamiyorum

adige : 26.01.2012

evlilik kutsal bi durumdur bunu sadece sexs ile sınırlamak olmaz bence sexs bir ihtiyaç tabiki ama evlilik ise kutsal bi durum dur evliliğni sadece sexs üzerine olur ise zaten o evlilik başlamadan bitmiştir bence bide kızlar da ister tabiki bu nefis sonuçta ama şu bi gercekki bayanların namusu bacak arasında değildir öyle olur ise boşanan kadınlarda namussuz oluyo değilmi onun da ´´kızlığı bozulduğu için bu mantık da yanlış´´ bana göre

HATAYLI : 26.01.2012

adige eline sağlık harikasın....

szn87 : 28.01.2012

kusura bakmayinda her insan seks icin yasamiyor kendine hakim olan erkeklerde var bayanlarda var. insanlar namus beyinde bitiyor diyorsa o insanin beyninden zaten benim suphem var... beyni olan bir insan olsa zaten bu cumleyi kullanmaz, bi halt yemis kendini temize cikarmak icin kullaniyordur bu cumleyi ama kesinlikle bi hata yapmis ve pisman olmus ise o insanada namussuz diyecek deilim... daha fazla uzatmak istemiyorum bu yaziyida yazma amacini anlamadim dogrusu ...

szn87 : 28.01.2012

cevapFERYAL Hitaben;
guzel yazmissin :))

szn87 : 28.01.2012

cevapadige Hitaben;
bosanan kadinlardan bahsetmiyorum her flort ettigi erkegin altina yatan kizlardan bahsediyorum ben yorumumu yaparken cunku sonucta her insanin basina gelebilir bosanmak malesef yadirgamamak lazim. yarin obur gun allah gostermesin istemem ama benimde basima geleblir herhangi bir insanin basina gelebilir.

wish_41652 : 02.02.2012

cevapAYISIGI Hitaben;
yazdıklarınıza tamamen katılıyorum,tabiki her insanın kendi düşüncesi ve hayatını yaşam şekli farklı aslında bizler burda ne yazarsak yazalım neticede herkes kendi değer yarğılarına göre yaşıyor kimsenin kimseye karışmaya hakkı yok kesin olarak karşı çıktığım şey medem kadınlar yargılanıyor ve toplum tarafından dışlanıyor aynı tepki erkeklerede yapılsın,sırf bekareti bozuldu diye kendisinden 14 yaş büyük ve 2 çocuklu dul bir adamla evlenen arkadaşım var şimdi her günü ayrı ızdırap peki birlikte olduğu çocuk ne mi yaptı bakire bir genç kızla evlendi gününü gün ediyor...

kimk : 04.02.2012

sex yapmak iyidir ama sonda olur adimlaradımlar hepaynı eklesene

Ogemigelecek : 18.01.2014

konuyu açan kendi düşüncesini kaleme getirmiş,yazılanları pek tasvip etmesemde... bir kaç yorumlarda saçmalığın daniskası ki söylemeye gerek bile yok aslında... zaten bir erkek seni gerçekten seviyorsa evlenmeden asla cinsel ilişkiye girmez diye düşünüyorum.elbet vardır seviyorum ama´larla,neolacak´ ;larla kandıran insan,onlarda sonunda bir paçavraymışsın gibi kenara atma ihtimalleri yüksek.. abi kolay mı ailenin yüzünü yere eğidirmek,bir günlük zevkin için? senle ilişkiye giren adam emin ol ki ilk´i yaşamıyordur.. her şeyi usulunce yaşamak gerek, allahın emrettiği şekilde... şeytana kanmak kolay... "istemediği adamla evlenip mi ilk cinsel ilişkiyi yaşayıp acı mi çeksin" diye yazmış biri.kahkaha atarak gülerim ben buna. iliskiye girme cesareti var madem,ozaman evden de kaçabilme cesaretini gösterebilir hehalde.... ay neyse... yazılacak çok şey var ama bir lafı nerden anlarsan,orana girermiş.bazılarında kulak olmayacağı için,en iyisi susmak. (((:

minhoseyda : 24.01.2014

herkes kendine gore dogru konusuyo olabilir ama bana gore bir kadinin bakireliginin sahibi kocasi olmali bi dusunu zevk icin onun bununla birlikte oldunuz ve sonra evlendiniz ilk gecenizden sonra gururlu bir sekilde esinizin yuzune bakabilicekmisiniz tamam diyelim esinizde kabul edio ama ilk erkeginiz esiniz olmali bence kimse kadinla erkegin zevkini ayni kefeye koymasin

Üye Adı:

Şifre:

Sitede Şuan 1 Üye ve
97 Misafir Var
Toplam Aktif: 98

Popüler Konular
Son Yorumlar